Podzimní výstavy ukázaly na změny

Asi pro Vás nebude žádnou novinkou, že zima neznamená klid v lodním průmyslu, a tak je výstavní sezóna v plném proudu. Poznatky a obecnou náladu jsme pro Vás shrnuli do několika vět.

Pojďme se podívat za podzimní sérií výstav, jichž jsme se účastnili. Vše zahájila stále se rozrůstající výstava v Cannes. Ani náznak negativních emocí, ba naopak, loděnice i zákazníci jsou příjemně naladěni, vše se neslo v kombinaci vzpomínek na proběhlou sezónu a plánování té budoucí s novými loděmi. Všemu velmi pomáhalo příjemné počasí a genius loci samotného Cannes. Pak se konala dvojice výstav, v Southamptanu a Monaco Yacht Show. V Anglii se jednalo o mírný pokles chutě kupovat, ale výstava byla hodnocena jako úspěšná, a to samé platilo i o prezentaci megajachet v Monaku. Od následné říjnové výstavy v Janově nikdo letos nečekal nárůst zájmu, a tak celkový významný pokles byl jen potvrzením atmosféry v celé Itálii, avšak k vidění byla celá řada zajímavých lodí a firem s produkty, které každý majitel lodě ocení. Závěr z tohoto výstavního podzimu je tedy jasný, ukazuje na dramatický nárůst významu výstavy lodí v Cannes, a naopak opadající zájem o tradiční Janov. Obecně se dá říci, že jenom ty loděnice, jež jsou schopné rychle reagovat na měnící se trh, mají šanci. Proto bylo k vidění, vedle inovativního přístupu například britské Princess, i zkostnatělé chování těch kdysi tradičních loděnic, které nyní jednají více s věřiteli v bankách než s klienty.

Galerie fotografií

Newsletter Radek Mašín       Registrace | Zrušit zasílání