Princess dravě zbrojí

Tato britská loděnice si razí svou cestu kupředu především inovacemi. Množství nových modelů, jak těch nad 25 metrů, tak i v segmentu okolo padesáti stop, je obdivuhodné. To samé lze říci o cenové politice značky, která nabízí lodě za odpovídající ceny při zachování kvality a prestiže značky.

Princess 40M

Vlajková loď Princess je velkou chloubou loděnice. Jde o výjimečný kousek, skrývající v sobě vzkaz, že loděnice má zdravý základ a zájem o její produkty roste. Neznamená to však odklon od vývoje menších lodí, což jen potvrzují novinky představené v letošním roce (V39, V57 a na rok 2013 připrave­ná V48).

IPS ve zbrusu nové Princess V48

V ceníku se také objevila novinka, jež asi nevíce veřejnost zaujala, a to zcela nová Princess V48 s IPS 600. Princess už kdysi experimentovala s náhony IPS, ale doposud se nepodařilo sladit trup a tento pohon. To se ale nyní mění, nová V48 se v příštím roce představí s IPS 600 a ovládáním pomocí joysticku jako standardní výbavou. Dispozice lodě je naladěna na velmi komfortní pobyt čtyř lidí ve dvou kajutách, bez náznaku kompromisu. To potvrzují i velké koupelny s prostornými sprchami. Pokud vás někdy na otevřeném cruiseru zastihlo špatné počasí, tak víte, že možnost uzavření horního salónu dveřmi je nedocenitelná a prodlouží sezónu na lodi o pár měsíců. I to nová V48 nabízí, a to za cenu 420 000 GBP. Hydraulická platforma unese tender o hmotnosti až 400 kg a nabídne nejlepší způsob spouštění člunu do vody.

88 a 82 Motor Yacht

V kategorii lodí, které si bez posádky lze jen těžko představit, se objeví právě tyto dvě novinky, a doplní tak stávající nabídku. Cenově nevybočují z nastaveného trendu, například nová 88 je jen nepatrně dražší (o necelá 3 %) než tradiční 85 Motor Yacht, začínající na 3 760 000 GBP. Obě novinky se mohou pochlubit designem zapůjčeným z nejvyšší řady „M class“, zejména pak prosklené boky v nástavbě a u modelu 88 pak také balkón na pravoboku, hned naproti jídelnímu stolu. Cestovní rychlost nové Princess 88 se bude pohybovat okolo 24 kn, přičemž rychlost maximální dosáhne až 30 kn.

Princess V62-S

Velkou modernizací prošla také úspěšná dvaašedesátka. Nyní nese označení 62-S a ke změnám došlo jak v uvnitř, tak vně lodě. Na první pohled zaujmou nová velká okna z jednoho kusu v kajutě majitele a také ve VIP kajutě v přídi. Výrazně narostl prostor ve venkovním kokpitu, a to o 20 cm na délku, což umožnilo zvětšení stolu, který je nyní vyroben z teaku jako na V57. Změnu zaznamenal rovněž design garáže a prostor pro opalování na její vrchní straně. Asi nejpodstatnější změnou v kokpitu je použití trojdílných dveří mezi kokpitem a salónem, čímž pozoruhodně narostl otevřený prostor.

Princess 52 – jistý „bestseller 2013“

Novinka připravená pro rok 2013 asi zaujme většinu českých milovníků flybridgeových lodí. Její základní cena 556 500 GBP je za loď se třemi kajutami ve své třídě minimálně lákavá. Jako všechny nové lodě Princess, je i tato novinka vyráběna vakuovou infuzí, zajišťující snížení hmotnosti a zvýšení pevnosti trupu a nástavby. Na nové P52 jistě oceníte posunutí kuchyně na úroveň zadního kokpitu, je tedy snadno přístupná pro běžné používání. Je tak konec vaření v odděleném prostoru v hloubi lodě mezi kajutami. Novinka bude představena v lednu na výstavě v Londýně. Již nyní je jich více než 14 již prodáno, a to jen z dostupných výkresů.

Princess 56 – potvrdila velká očekávání

Nový flybridge byl poprvé k vidění na světové premiéře v září v Cannes. Loď se základní cenou 748 000 GBP pokračuje v nastaveném trendu modelů P60 a P64 a nezapomíná ani na hydraulickou platformu. Ta se ostatně stala samozřejmostí na většině lodí Princess. Nová P56 bude též nabízena s motory MAN o výkonu 2× 800 hp, přičemž dalšími variantami jsou Caterpillar a Volvo Penta.

Newsletter Radek Mašín       Registrace | Zrušit zasílání