Ze zákulisí Princess

Za uplynulé dva měsíce došlo v britské Princess k celé řadě revolučních změn. Snad tou nejzásadnější je spuštění na vodu největší z lodí v nabídce loděnice, a to modelu 40M. Nově jsou také v nabídce motory MAN a nechybí ani detailnější testování nejmenší lodě Princess V39.

Nová čtyřicetimetrová jachta Princess 40M se poprvé dotkla vody v Plymouthu první týden v březnu a testování přineslo potvrzení propočtených parametrů. Změna náklonu lodě mezi volnoběhem a maximální rychlostí byla jen 1,5 stupně, přičemž maximální rychlost je 23 kn (na fotografiích v cestovní rychlosti 18 kn). Loď vykazovala velmi tichou plavbu a vlna za zádí byla překvapivě malá, což ukazuje na velmi efektivní tvar trupu.

Na druhém okraji spektra loděnice je model Princess V39. Tato loď prošla tvrdým testem během plavby z Plymouthu do norského Osla (zhruba 600 nm). V průběhu plavby si loď prošla větrem o síle od 10 do 20 kn a až třímetrovými vlnami. V těchto podmínkách jela rychlostí 28–29 kn při otáčkách motorů 2900 1/min a spotřebou 80–85 litrů na hodinu. Jen jednou se příď lodě zabořila do vlny, jež pak přešla přes přední sklo a dále sklouzla po hard topu k zádi. Loď fungovala skvěle a posádka byla stále v suchu. Část plavby mezi Skagenem a Oslem (zhruba 140 nm) probíhala na klidné mořské hladině a loď plula při 3000 otáčkách rychlostí okolo 31 kn (spotřeba 90 l/h), ale členům posádky to nedalo, kousek před Oslem vyzkoušeli maximální rychlost a plynové páky opřeli o přístrojovou desku. Výsledek byl 38,4 kn při 3500 otáčkách a spotřebě 104 l/h. I když jsou informace o spotřebě velmi příznivé, mohou být ještě vylepšeny trimovacími klapkami v jejich 20% vyklopení. Zajímavostí je také možnost doobjednání bočního okna u kormidelny anebo teakových ochozů, jak se stalo u lodi č. 2.

Velký zájem o Princess 56, kterou jsme představili v minulém newsletteru, jsme nezaznamenali jenom my, ale potvrdila nám jej také sama loděnice. Nyní je jich jen z výkresů prodáno již 27 kusů a nejbližší dodání je na konci března 2013. První trup bude pro vážné zájemce k vidění na přelomu května a června letošního roku v zázemí loděnice.

Nový ceník, platný od dubna letošního roku, přináší menší navýšení cen u některých modelů, ale také uspokojuje příznivce pohonných jednotek MAN. Ty se vracejí do nabídky loděnice u modelů V57 a P56, P60, a to motorem MAN R6–800 o výkonu 800 hp. Doposud byly v nabídce jen agregáty Caterpillar a Volvo Penta. Poslední zajímavostí je první čistě bílé provedení lodě Princess V72; fotografie, ukazující na čisté linie této sněhobílé lodě, nepotřebují další komentáře.

Video

http://www.youtube.com/watch?…

Galerie fotografií

Newsletter Radek Mašín       Registrace | Zrušit zasílání